Vad lätt det är att skriva på tangentbordet nu när naglarna är borta. Skönt.

Sitter i mitt rum och halv glor på American History X - som faktiskt inte finns i filmhyllan kom jag på nu - men först och främst kollar jag upp lite på internet (Big surprise). Fick precis reda på att de ska filmatisera The Host, a.k.a Genom dina ögon - eller vad den nu har för skit titel på svenska - och min första reaktion var kanske inte den bästa.

När jag först hade läst klart The Host så tänkte jag faktiskt att det kunde bli en riktigt bra film, vilket jag faktiskt fortfarande tror att det kan bli. Men jag har blivit lite mer negativ till den idéen eftersom jag är rädd att de ska göra för mycket ändringar och förstöra den.
Jag har inte sett New Moon ännu - vilket kan vara svårt med tanke på att den inte har kommit ut - men jag har en känsla av att de har ändrat på den alldeles för mycket, för efter vad jag har sett i t.ex. den senaste trailern så kan det vara en liten överdrift när det gäller action-fronten. Sure, det kan hända att jag är överdrivet negativ och "paranoid", den kanske blir riktigt bra.

Nej men jag tror nog att The Host kan bli bra. Inte för att jag tror att filmen kommer bli bättre än boken, det blir de sällan. Jag ser faktiskt fram emot filmen, jag ser faktiskt mer fram emot den än de resterande Twilight-filmerna, tror jag.

Jag vet vad jag ska göra. Innan jag ser New Moon så ska jag tänka att det är fortsättningen på filmen Twilight. Glöm böckerna, det är något helt annat. Jag ska inte jämföra New Moon med New Moon. Jag ska försöka att inte vara alldeles för trångsynt. Då kanske jag kan vara filmen mer rättvis.


Nej nu har jag haft en alldeles för lång nörd session. Detta är inget nytt. Ja, jag är en nörd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0