Vem fan köper dumleklubbor? Seriöst, köp riktiga dumle och sluta vara äcklig!

Nu sitter man här, i vardagsrummet hemma hos min morbror på Värmdö.

Bussresan igår var väl inte precis den bästa, men jag överlev iallafall.
Bussen var helt full, vilket inte var det roligaste.

Jag måste säga att det finns nog inget värre än att se på när en människa äter en dumleklubba, det är vidrigt!

Efter att vi började lämna kalmar tog nämligen en tjej som satt framför mig upp just en sådan klubba. Jag har aldrig sett någon äta en dumleklubba något så fruktansvärt jobbigt.
Det enda jag kunde tänka var "ät upp den där jävla klubban nån gång då! Ditt äckel!".
Yes lättnad, hon har äntligen ätit upp den.
Vad gör hon? Jo hon tar upp en till! "OH GOD WHY?!". efter den, en till.. efter den, en till!
Innan vi kom till Ringarum (halvvägs till Stockholm) hade hon ätit nio stycken! NIO! I slowmotion med en halvliter slem!

Det roliga var i kön inne på värdshuset sen. Jag hörde hennes kompis - eller vad det nu var - fråga "Ska inte du ha nåt?" och så svarade hon "Nej jag är inte hungrig."
Jag hade sån god lust att bara skrika "nej men vad lustigt ditt slemmiga dumle freak!!".


En annan sak, jag upptäckte att de flesta på bussen började ta fram något att äta när vi var hlavvägs till Ringarum. Varför? Har människor något behov av att äta hela tiden? Varför inte bara sitta tyst och stilla på bussen i 2.5 timmar och äta när man är i Ringarum?
Och sen efter de flesta har ätit går de in på macken och köper mer att äta! Det är nästan lite äckligt.

Jag borde nog vara världens lättaste människa att sitta brevid på en buss. Jag satt stilla hela tiden och endast kollade rakt fram. Fast det kanske är oehört irriterande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0